|mirrimo|

Mitt liv i bild & text

Påskhelgen

Publicerad 2014-04-23 23:05:57 i diary,

Då va påsken över för i år. Det va en lugn och skön påsk för oss. Vi gick och kollade på påskbrasan, dock hade dom biltävlingar på Elmia och det small nått gräsligt så liten blev rädd så vi fick gå hem efter en liten stund. Ljudet fortplantar sig ganska bra ner till den lilla dalen som är efter Elmia. 
Sen va vi hemma hos mamma och pappa på påskmiddag. Trevligt och gott! Påskmaten är inte lika "tung" som julmaten trots att det är lite samma...! 
Annandagpåsk åkte vi till Huskvarns Stadspark och gick till utsikten. Superfin eftermiddag, varmt och skönt. Riktigt ljumma vindar, kändes som sommar. 
 
Om allergin kunde ge upp snart så hade allt varit bra. Men det är klart, även jag saknar någon att ha på kvällen när liten lagt sig. Särskilt när man ser ut på den otroligt vackra solnedgången. 
Att vara ensamstående va ju inte planen men så blev det. Trots det, så är det det bästa som hänt mig. Älskar mammarollen och att vara mamma till världens mest underbaraste tjej. 
Kompisar som skämtar om 'ensam mamma söker' men där drar jag gränsen. Pappa skojar också om 'bonde söker fru'. Min gräns går även där. Klart man vill träffa någon och leva lycklig i alla sina dagar, men vill inte att hela svenska folket ska se när man dejtar eller ger kommentarer på ens förhållande. 
 
Men nu är det inte så, friarna står ju inte direkt på rad när man är ensamstående. Så det blir jag och lillskruttan ett tag till så kommer väl, så småningom en "prins på vit häst" in i våra liv och tar oss med storm. För vi ska ha det lyckliga slutet som är i alla sagor! 
Det blev en liten bild-bombning här på slutet men man hinner med ganska mycket under hen helg. Särskilt när man är långledig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela